GUMSHORNET › Forum › Är det rimligt att alla BRF-medlemmar ska betala för garaget ? › Absolut inte.
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Elisabet AnderssonGäst
Planteringen vid infarten vid bommen. Varför växer det bara ogräs där när vår övriga park är så välskött?
misGästAbsolut! Jag håller med till fullo. Varför ska vi behöva betala för el, vatten och slitage när någon annan använder det utan att betala för det själv? Det är verkligen orättvist. Dessutom verkar det som att förra styrelseordföranden hade sin Tesla stående i garaget och laddade den under flera år utan att betala för den förbrukade elen. Det är så fel och en skandal att övriga styrelsen tillät detta att fortsätta.
krisGästJa, precis! Jag håller helt med dig. Det är verkligen orättvist att vi som betalar för el, vatten och slitage ska behöva stå för kostnaderna när andra använder dessa resurser utan att betala för sig. Dessutom är det oacceptabelt att förra styrelseordföranden kunde parkera sin Tesla i garaget och ladda den där utan att betala för den el som förbrukades under flera år. Det är verkligen en skandal och det är obegripligt att resten av styrelsen tillät detta att fortsätta. Jag hoppas verkligen inte att han fortfarande laddar sin bil i garaget utan att betala för sig. Vi får se till att ta upp detta med den nya styrelsen och se till att det inte fortsätter på det här sättet.
krisGästJa, det är verkligen en oroande tanke att det kanske finns andra som också använder resurserna utan att betala för sig. Jag hoppas verkligen att den nya styrelsen tar reda på om det finns fler som har betett sig på det sättet. När det gäller den förra styrelseordföranden så är det viktigt att han betalar retroaktivt för all el han har förbrukat när han laddade sin bil i garaget.
JohnGästGaraget kan inte vara på alla andras bekostnad. Så fungerar det inte i andra bostadsrättsföreningar.
JohnGästDessa som nyttjar garaget måste betala för det!
-
FörfattareInlägg