GUMSHORNET Forum Ska vi ha styrelsemedlemmar som inte bor i kvarteret Harpan / Gumshornet ? Alla styrelsemedlemmar och medlemmar i valberedningen ska bo i BRF.

• Detta ämne är tomt.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    mis
    Gäst

Det är viktigt att styrelsemedlemmarna bor i BRF:en och har en stark anknytning till området. På så sätt kan de bättre förstå och representera medlemmarnas intressen och behov. Att ha en styrelsemedlem som inte bor i området kan leda till en bristande förståelse och engagemang i föreningens angelägenheter, vilket kan påverka föreningens verksamhet och medlemmarnas trivsel negativt.

Jag håller också med om att vi behöver verka för en aktiv förening som förnyar sig och inte blir beroende av vissa personers information och engagemang då vissa har suttit på tok för länge. Att ta in ett företag som driver styrelsearbete opartiskt kan vara en bra lösning för att undvika konflikter och främja en mer transparent och effektiv beslutsprocess. Det är viktigt att alla medlemmar känner sig delaktiga och att styrelsen representerar hela föreningen på ett rättvist sätt.

#125 Svara
    kris
    Gäst

Håller med Mis till 100%. Det är verkligen beklagligt att vi valde in någon som inte är aktiv och bor i BRF. Som jag tidigare nämnt är det viktigt att styrelsemedlemmarna har en stark anknytning till området och är engagerade i föreningens angelägenheter för att representera medlemmarnas intressen och behov på ett rättvist sätt. Det är viktigt att vi lär oss av detta och ser till att välja styrelsemedlemmar som är aktivt engagerade i föreningen och bor i BRF i framtiden.

#130 Svara
    ulla
    Gäst

Nej man måste bo!

#137 Svara
    John
    Gäst

Bra, det är på tiden att vi återtar kontrollen.

#144 Svara
    anita
    Gäst

Nej, jag tycker max 2 år och rotation. Se hur illa det är med valberedningen som är densamma och väljer samma personer till styrelsen. Vi behöver nya kvinnor i styrelsen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Alla styrelsemedlemmar och medlemmar i valberedningen ska bo i BRF.
Information om dig: